Особливості робіт

Протягом довгого часу велися пошуки конструкцій рейкових стиків, які забезпечили б таку ж надійність шляху в місцях з’єднання рейок, як і поза стиків.
Стики залишаються основними збудниками динамічних і ударних навантажень рухомого складу на шлях.
Регулярні динамічні навантаження на рейковий стик призводять до інтенсивного зносу як ходових частин рухомого складу, так і до зносу рейок, а в довгостроковій перспективі до осіданням залізничного полотна.
Стиковий шлях
Безстиковий шлях
- виключити удари коліс об рейки під час перекочування через зазори через що значно знижується знос рейок і коліс
- економити метал за рахунок зменшення кількості стикових скріплень;
- виключити удари коліс об рейки під час перекочування через зазори через що значно знижується знос рейок і коліс;
- зменшити зношування рейок і ходових частин рухомого складу;
- скоротити вихід з ладу рейок по стикових дефектів;
- знизити витрати на утримання і ремонт колії та рухомого складу.

Алюмінотермітна реакція
Переваги і недоліки
- Процес зварювання займає не більше півгодини;
- Термітне зварювання можна робити у "полі" без суворої прив'язки до населеного пункту;
- Абсолютно безпечна для людей, що виконують роботу;
- Не потребує прив'язки до стаціонарних джерел електроенергії;
- Простота і доступність технології;
- Відсутність складного технологічного обладнання;
- Терміт легко запалюється і в поводженні з ним слід бути максимально обережним;
- Для отримання якісного шва необхідно приділяти особливу увагу підготовці зварювальних швів;
- Не допускати попадання води в палаючу ємність.
Етапи виконання робіт
- Підготовчий етап
- Вирівнювання
- Установка
- Нагрівання та зварювання
- Шліфування
- Контроль якості
Термітна сварка рейок


Демонтаж стійки і ливарної форми проводять після кристалізації металу зварювального шва. Головку рейки очищають від піску металевою щіткою і за допомогою гідравлічного обрізного верстата в гарячому пластичному стані видаляють прибуткову частину зварного шва на голівці рейки, після чого робочу частину головки піддають шліфуванню.